Wednesday, February 18, 2009

Seronok ke sekolah

Walaupun dah masuk ke tahun ke dua saya bersara namun saya masih tak terasa sudah jauh daripada alam pendidikan. Sebabnya, saya masih mendapat jemputan untuk menyampaikan ceramah kepada guru-guru mahupun pentadbir. Seronok juga bila ke sana. Walaupun kadang-kala sesat barat juga nak cari sekolah tersebut.
Minggu depan saya ada 3 slot ceramah. Dua di KL dan satu di Muar. Wah, sambil-sambil ke KL tu boleh gak jalan-jalan . Bukan nak membeli cuma nak jamu mata.
Minggu lepas saya ke Perzim. Dapat jemputan untuk ' Mengenang nostalgia Allahyarham Usman
Awang". Saya memang minat dengannya. Jadi di samping mahu turut serta mengenang jasanya, saya harap saya dapat berjumpa kawan-kawan seperjuangan. Pasti ada yang datang. Maklumlah, takkan nak duduk kat dapur aja ...tapi...harapan saya hampa. Tak nampak sorangpun di sana....Ke manalah mereka ni!!!!!!!!!!!!!!!!

No comments: