Sunday, October 24, 2010

Jangan dimanjakan.

Sebaik pulang, dari SMK Klebang saya terus ke J kerana ada pertemuan dengan Wanita di sana. Lepas tu tak buang masa terus pulang ke rumah kerana petang ini saya harus membantu persiapan kenduri kakak ipar yang akan berangkat ke Mekah Isnin ini. Wah! Bila sebut ke Mekah saja....mata saya terus terpandang Kota Madinah, Masjid Nabawi, Kuburan Baqe', Taman SYORGA, Makam kekasih Allah swt serta sahabat-sahabatnya...dan lagi dan lagi.....................kemudian mata terus terpandang pula Masjidil Harram, dengan Kaabahnya, bukit Safa dan Marwah...dan lagi.............dan lagi....... Rasa-rasanya, tak sabar mahu kembali lagi ke sana .....tak pernah rasa penat, letih jauh sekali jemu.
Teringat saya bulan April yang lalu , sewaktu saya dan suami ke sana, sememangnya ketika itu saya sedang sakit kaki. Penyakit yang sudah menyerang saya hampir dua bulan, sudah diurut dan sudah juga ke doktor tetapi kaki tetap sakit dan sukar hendak memijak lantai. Tapi dek kerana hati tetap mahkan terjadi pada saya ketika di sana nanti.
Nak dijadikan cerita , sepanjang saya di sana khususnya di Kota Mekah, hampir setiap hari saya berjalan lebih daripada 8 kilometer. Apa tidaknya, bukan hanya sekadar berulang alik dari rumah ke Masjidil Haram setiap waktu, malah selalu buat tawaf sunat dan sae, dann......... kaki yang sakit ini tetap diheret............. .. Rupa-rupanya apabila kaki ini tidak dimanjakan dia tahu membawa diri. Sakit terus hilang hingga ke hari ini.Alhamdulillah! Semoga 'Engkau mengizinkan aku datang lagi ke situ dan permudahkanlah aku mencapai hajatku itu '.
Apa yang aku paling takut ialah ..apabila diakhir hidupku....Engkau melupakan aku....!

No comments: