Sunday, November 7, 2010

KFC

Selepas menyiapkan tugas-tugas di rumah , aku terus memecut ke SKL. Dua jam di sana , aku pecut pula ke Pejabat Pos besar hanya semata-mata hendak melihat surat berdaftar yang tak dapat diserahkan kepada ku di rumah lantaran ketiadaanku pada hari itu. Sepanjang memandu, hati tertanya-tanya , surat apa agaknya tu sampai hantar kepada ku secara berdaftar? Kalau cek, seingat aku semua cek yang patut ku tuntut sudah ku terima . Biasanya surat berdaftar ni dikirim oleh Yayasan Guru- menjemputku ke kursus PTK ....Tapi kalau betul macam tu kenapa si Bob atau Izah tak followup dengan telefon macam selalu yang dibuat?
Eh...risau gak aku memeikirkan kandungan surat berdaftar tu.Jangan-jangan surat itu tidak berstem jadi surat tu ditahan dan hanya diberi kepada ku setelah aku membayar denda . Ini pernah berlaku kepada ku suatu masa dulu, ketika aku masih bertugas!
Dalam meneka-neka begitu, akhirnya sampai di destinasi dan terus parking kereta. Mujur ada dua tempat letak kereta yang masih kosong. Bergegas ke kaunter serahan yang dah berpindah lokasi.
Di Kaunter serahan taksabar aku menunjukkan surat maklumat pos berdafftar kepada pegawai bertugas. Tak sampai 2 minit pegawai bertugas menghulurkan surat yang dimaksudkan. Wah...disampul surat tertera cop Yayasan Guru. Apa pula mahunya sedangkan dia tak berhutang kepadaku dan akupun tak berhutang kepadanya. Tak sabar suratku buka.. Alahai rupa-rupanya sekeping cek yang aku sendiri sudah terlupa.....
Yang gelihatinya bukan banyak...tapi bolehlah sambung nyawa.
Nak balik? Malas lak. Perutpun dah lapar ,entah macam mana ,( macam dah tebiat lak) buat pertama kali aku ke KFC di Mata Kucing. Pelik gak...Selama ini tak pernah ke KFC sendirian hari ini ke situ pulak. Tapi bila masuk rasa seronokkkkkk! Seronok bukan kerana makan KFC tapi seronok cuma aku seorang sahaja makan di situ! Wuh...boleh makan sambil bersantai dan berangan! Tapi "Kalau bawa cucu kan baik!'

2 comments:

Kak Nora said...

B,
Lain kali ajaklah aku!

Norbi Husin said...

Ok,ok,ok! Tadi masa sampai kat KFC, teringat juga kat engkau. Nak cal, tapi takut kau di Pekan. Susahlah nak konteks orang duduk dua negeri ni! Lain kali ye!
Kenapa dah lama tek dengar berita? Berkurung ke?