Sunday, October 18, 2009

Ralat gak!

Sewaktu meninggal Erza pagi tadi , hati terasa ralat juga! Tapi Erza harus dibesar dan dididik sendiri oleh ibu dan ayahnya...biar dia membesar bersama mereka. Saya ni ke sana sini, tak boleh bersamanya !
Saya sentiasa mendoakannya agar menjadi anak yang baik kelak.
Ramai datuk dan nenak hari ini suka membela cucu kerana katanya untuk menjadi kawan di rumah. Maklumlah sunyi. Tapi prinsip saya pula lain. Cara didikan anak-anak di Zaman saya dulu lain dan sekarang udah lain. Kata orang , sekarang zaman IT. Tentu cara didikan pun lebih canggih. Lantaran itu, biarkan kedua ibubapanya yang mengasuhnya. Apapun...asal didikan yang diberi berlandaskan agama , insyaalah, ia akan menjadi.

3 comments:

erlahin said...

Tapi kalau dah ramai sangat cucu yang nak dijaga, penat jugak bibik..mcm mak tu..sampai bila lar agaknya dapat berehat dari menjaga cucu2nya..kasihan....:(

Norbi Husin said...

Betul tu...orang dah tua harus banyak isytirehat sebab dah terlalu lama mengharung keperitan hidup ketika membesarkan anak-anak..Berilah pula mereka peluang untuk membuat apa yang mereka minat pula dan anak-anak harus membesarkan anak-anak mereka pula supaya ada pengalaman ! tapi bukan semua orang setuju dengan pendapat itu. Tak gitu?

Ibn Maliki said...

Bukan Erza la bu.. tapi EZRA..
lebih tepat lagi..
EZRA AHMAD FATAHILLAH /
JAMAL JUM'AH /
مطيع الحق
banyak nama dia..
kalo rindu..tengoklah gambar kat profile facebook
http://www.facebook.com/group.php?gid=157427929576#/profile.php?id=1302066409&v=photos&ref=profile