Wednesday, October 7, 2009

Tak ada apa yang peliknya...

Sahabat saya menghantar panjang sms kepada saya. Antara katanya ialah". ...apalah nak jadi dengan dunia hari ini...macam-macam malapetaka berlaku sejak akhir-akhir ini. Belum selesai KES H 1 N1 di negara kita dan beberapa negara lain, kita dikejutkan dengan malapetaka di Padang. Gempa bumi yang meragut ribuan nyawa . Sedang kerja-kerja mengeluarkan mayat dijalankan di sana , di Filipina lak berlaku ribut taufan yang membinasakan dan membunuh ribuan manusia...esok entah apa-apa lagi...takut!!!!!!!"
' Alahailah Beb! Tak ada apa yang hendak dipelikkan atau ditakutkan ! Kita baca sejarah kaum Nabi Salleh. kaum Nabi Lut , kaum Nabi Syuib...kaum Nabi Nuh , dan...dan....lagi dan lagi. Bukankah Allah swt itu bersifat penyayang dan tidak zalim? Tetapi jika seseuatu kaum itu sudah melampaui batas...maka Allah swt akan menurunkan bala kepada kaum-kaum tersebut, buat peringatan kepada semua.
Kita seharusnya mengambil ikhtibar dari kesemua yang berlaku...bukan terkejut sekejap dan kemudian kembali melupakan Nya!

No comments: