Saturday, April 25, 2009

Alahai anak....................

Malam tadi saya usik si bujang trang tang-tang ni. Abang, adik dan yang lain- lain semua ucap selamat ulang tahun kepada saya ...tapi yang sorang ni, senyap aja. Apa lagi terkejut sakan bila saya beritahu hari ini ulang tahun saya. Alasan sibuk kereta tersadai tepi jalan malam tu hingga lupa hari ulang tahun ibunya. Alahai...nak tebus salah tu, cepat-cepat janji nak bagi coklat aja tahun ni. Tapi ..le ni tak nampakpun MM tu.....Terfikir gak! Amacamlah kalau dah kahwin nanti. Kalau tak pandai jaga hati isteri, kan merajuk panjang budak tu. Tapi si bujang trang tang-tang ni, bukan kisah orang merajuk. Katanya sayang tu tak payah tunjuk2 atau tak payah hadiah-hadiah. Tapi sekali fikir betul gak. Kalau tunjuk2 pun tapi suka kelentong payah gak. Tapi tak apa, kalau dah ada isteri nanti saya nak ajar dia agar si bujang ni tahu jaga hati orang perempuan. Nanti kau!!!!!!!!
Pagi ni saya sibuk sikit. Harus masak dan kemas cepat sebab lepas tu ada jemputan kahwin. Balik dari sana harus kemas barang sebab nak ke Citrus Hotel. Seminggu di sana atas urusan modul PTK. Kesian gak YGMB kalau saya tak datang. Tak cukup surat jemputan sms lak. Insyalah..datang kalau tak ada aral di jalanan.
Pas tu, balik dari Citrus, esok tu keSMK BBB lak. Phone dah diterima tapi kalau sekembali saya dari Citrus , surat tak menyusul, tak gilah. Dapat gak rehat jap.
Apalah khabau si Zani ni. Katanya rumah sewa dah dapat, tajuk elektif dah tahu...apa lagi blahlah. Katanya hari tu, dia akan terus ke Citrus . Nak ke situ sampai urusan saya selesai. Bagus gak, boleh ajak dia ronda-ronda kat Chow Ket. Saja-saja buang miang badan!

2 comments:

edie ezwan said...

peh.. kena perli dalam diam..
bisa.. bisa..hehe

Norbi Husin said...

Tau tak apa! Tapi... terima kasihlah sebab bagi ibu special.....tapi buat apa bagi yang mahal2? belikan MM dua bungkus dahlah!!!!!!!!!!!! duit kena simpan oiiiiiiiiii!TQ.