Saturday, March 14, 2009

Gurukah Aku?

Pagi tadi saya ke SKB. Saya sampai tepat jam 8.28 pagi 2 minit lebih awal daripada yang diminta. Macam biasalah...kalau ke sekolah hari-hari Sabtu ni pastilah memenohi jempuitan untuk menyampaikan ceramah sempena program perkembangan staf. Seronok gak bila diberi tajuk Gurukah Aku?. Pada saya memang ramai guru kita ni masih tak perasan mereka tu adalah guru @ pendidik. Yang mereka tahu mereka datang ke sekolah untuk mengajar sebab mahu cari makan. Makna "guru" tidak pernah terlintas untuk direnungkan betul-betul. Jadi masa inilah saya mengambil kesempatan mengajak mereka sama-sama mengupas tajuk ini.
Walaupun saya amat mencintai bidang ini tetapi nampaknya keturunan saya tak ada yang mahu ikut jejak saya. Adapun sorang yang saya harap , tetapi nampaknya susah gak..sebab selalu naik angin apabila apa yang diajar lambat dapat ditangkap ! Takut nanti ramai anak muridnya mati makan hati....

No comments: