Saturday, March 28, 2009

RINDU YANG BERSARANG.....

Pagi tadi saya ke SMS Muar. Saya dijemput untuk menyampaikan 2 slot ceramah sempena perkembangan staff sekolah tersebut. Ini bermakna saya harus bercakap 4 jam. Sebagai bekas guru tentulah saya tidak keberatan memenohi jemputan tersebut. Dulu semasa menjadi guru saya pernah diberi 5 waktu mengajar secara terus menerus. Rehat 20 minit dan sambung balik. Saya rasa semua guru kita pun pernah seperti itu.
Gembira benar semasa bersama guru-guru di situ. Gelak kerawa mereka sepanjang slot ceramah di sampaikan telah mengimbas kembali kenangan semasa bertugas. Terasa rindu suasana seperti itu dan pagi ini saya mendapatnya di SMS.
Saya bersyukur kerana sepanjang bertugas di sekolah dahulu saya telah melakukan yang sepatutnya dan yang terdaya. Jadi selepas bersara, langsung tidak ada rasa terkilan kerana soalan-soalan seperti, 'mengapa saya tak buat dulu.'. Alhamdulillah, saya panjatkan kesyukuran kepada Allah swt.
Cuma ...rasa rindu pada sekolah masih terus bersarang..........

No comments: